آموزش ساخت موشن گرافیک

آموزش ساخت انواع موشن گرافیک در فتوشاپ و افترافکت،نرم افزار و پلاگین و بهترین تیزر های موشن گرافیک

آموزش ساخت موشن گرافیک

آموزش ساخت انواع موشن گرافیک در فتوشاپ و افترافکت،نرم افزار و پلاگین و بهترین تیزر های موشن گرافیک

آموزش طراحی و ساخت موشن گرافیک با نرم افزار های حرفه ای, کانال تلگرام آموزش موشن گرافیک, معرفی انواع نرم افزار و پلاگین موشن گرافیک, آموزش ساخت تیزر موشن گرافیک, دوره و کلاس آموزش موشن گرافیک, چگونه موشن گرافیک بسازیم, آموزش موشن کرافیک در فتوشاپ

  • ۰
  • ۰

آموزش تصویری ساخت تایم لپس

حتما تا بحال صحنه رویش یک گل را در فیلم‌ها دیده‌اید. شاید برای‌تان جالب باشد که این صحنه‌ها فیلم‌برداری نمی‌شوند و اتفاقا عکاسی شده‌اند! گاهی اوقات نیاز است که به مدت زمان خیلی طولانی با فاصله زمانی خیلی زیاد عکس‌برداری کنید و این عکس ها را با هم ترکیب کنید تا بتوانید یک تکه کوتاه فیلم ایجاد کنید تایم لپس در دوربین‌های نیکون یک موضوع مناسب است. این قابلیت را عکاسی با وقفه زمانی یا تایم‌لپس(در اینجا تایم لپس در دوربین‌های نیکون منظور می‌باشد) می‌گویند و خوشبختانه بسیاری از دوربین‌های نیکون به صورت داخلی دارای این قابلیت هستند. توسط این ویژگی شما میتوانید تنظیمات دوربین خود را به گونه ای تنظیم کنید که شاتر به طور اتوماتیک با فاصله زمانی‌های مختلف ( از چند ثانیه تا چند ساعت ) عکسبرداری کند بدون آنکه بخواهید به طور مداوم دکمه شاتر را فشار دهید. در اینجا به روش کارکرد این ویژگی میپردازیم. ویژگی که به آن تایم لپس در دوربین‌های نیکون می‌گوییم.

شاتر را روی حالت تک فریم تنظیم کنید.

البته شما میتوانید روی حالت های مختلف دیگر نیز تنظیم کنید ولی باید این نکته را بخاطر داشته باشید که سلف تایمر و و حالت کنترل از راه دور با Interval Timer Shooting سازگار نیستند.
گزینه menu را آورده، سپس Interval Timer Shooting را همانطور که در تصویر سمت چپ نمایش داده شده انتخاب کنید و  گزینه OK را کلیک کنید.

۳۷۹۴۸۷٫image0

برای شروع تنظیمات گزینه Now یا گزینه Start Time را انتخاب کنید.

برای شروع عکسبرداری همان لحظه گزینه Now و برای عکسبرداری در زمان دیگر گزینه Start Time را انتخاب کنید.

گزینه انتخاب چند گانه در سمت راست تصویر را برای انجام ادامه تنظیمات انتخاب کنید.
اگر گزینه strart time را انتخاب کرده باشید صفحه ای که نمایش داده میشود مثل تصویر زیر میباشد.
و اگر گزینه Now را انتخاب کرده باشید گزینه نمایش زمان شروع غیر فعال شده و در عوض ابزار های عکاسی با Interval Timer Shooting انتخاب میشود.

۳۷۹۴۸۸٫image1
انجام تنظیمات برای بخش ضبط 
شما سه نوع گزینه مختلف در اختیار دارید
Interval ,Start time(عکسبرداری با فاصله زمانی) و Number of times (تعدادی از شات‌هایی که ضبط میشود)
تنظیمات هرکدام از این بخش‌ها را میتوانید در نیمه ی پایینی صفحه نمایش مشاهده کنید.
در قسمت بالایی صفحه نمایش کادر های کوچکی تعبیه شده که هرکدام روشن باشد گزینه ی فعال را نشان میدهد همچنین به تنظیمات پایینی صفحه نیز وابسته میباشد.
برای مثال در حالت start time گزینه انتخاب ساعت فعال گردیده است.
گزینه انخاب چند گانه را به راست یا چپ فشار دهید تا موارد داخل کادر برایتان قابل دسترس شود برای تغییر مقادیر داخل کادر گزینه انتخاب چند گانه را به حالت پایین یا بالا فشار دهید.
چند نکته مهم :
گزینه های Interval و Start time بر اساس ساعت ۲۴ ساعته تنظیم شده اند، تایم مشخص شده در گوشه تصویر سمت راست ظاهر شده است و بر اساس روز و زمانی است که شما هنگام تنظیم دوربین خود وارد کرده اید.
برای گزینه ی Interval ستون سمت سمت چپ به منظور تغییر ساعت قرار گرفته است. گزینه میانی برای تنظیم دقیقه و گزینه سمت راست نیز ثانیه، حواستان باشد مقادیری که برای مدت زمان عکس برداری مشخص میکنید طولانی تر از سرعت شاتری باشد که زمانبندی کرده اید. مثلا نباید سرعت شاتر را ۱۵ ثانیه بگذارید و فاصله زمانی دو عکس ۱۴ ثانیه باشد! در اینصورت وقتی هنوز عکس قبلی تمام نشده، دوربین می‌خواهد عکس بعدی را بگیرد!
همچنین در گزینه Start up شما میتوانید فقط مقادیر ساعت و دقیقه را تنظیم کنید. باز یاد آوری میکنیم که حالت Start time در حالتی قابل دسترس است که شما زمان شروع را مشخص کرده باشید.

زمانی که تنظیمات لازم را انجام دادید دکمه انتخاب چندگانه را به سمت راست بزنید تا زمانی که صفحه ی گزینه‌های روشن یا خاموش را ببینید ( همانطور که در تصویر نورنگار مشخص شده است ).

۳۷۹۴۸۹٫image2

گزینه on را انتخاب کرده و سپس گزینه ok را بزنید.
اگر در مراحل اول گزینه Now را انتخاب کرده باشید عکس برداری پس از سه ثانیه شروع خواهد شد. اگر زمان دیگری را برای شروع عکس برداری انتخاب کرده باشید دوربین قبل از بازگشت به منو اصلی زمان شروع ضبط را برای چند ثانیه به شما نمایش خواهد داد.

نکات مهم دیگر:

  • Interval Timer Shooting برای حالت Live View قابل دسترس نمی باشد.
  • هرگاه حالت Live View فعال باشد منو ی انتخاب گزینه ها غیر فعال خواهد شد.
  • هنگامی که Interval Timer Shooting در حال پردازش است چراغ چشمک زن فعال می‌شود که پشت دوربین زیر دکمه Delete تعبیه شده است.
  • برای قطع کردن Interval Timer Shooting دوربین را خاموش کنید یا کلید چرخان حالت را روی تنظیمات دیگری قرار بدهید.
  • منو‌های دیگر نیز هنگامی که Interval Timer Shooting در حال پردازش است غیر‌فعال میشوند.
  • شما نمیتوانید به بخش نوار کنترل از صفحه اطلاعات دسترسی داشته باشید، اگر صفحه اطلاعات را نمایش دهید با پیغامی از طرف Interval Timer Shooting مواجه خواهید شد.
  • زمان فعالیت Interval Timer Shooting گزینه های (Autobracketing، high dynamic range (HDR و multiple-exposure غیر فعال می‌شوند.
  • اگر از اتوفوکوس استفاده می‌کنید مطمئن شوید که دوربین می‌تواند روی شئ مورد نظر فوکوس کند چون قبل از هر شات فوکوس انجام می‌شود.
  • وقتی یک دوره کامل Interval به پایان برسد  تایمر مربوط به عکسبرداری به حالت OFF باز می‌گردد.
  • چراغ هشدار دهنده بعد از آنکه اخرین عکس ضبط شد پس از مدت کوتاهی خاموش می‌شود.

دانلود تایم لپس