آموزش ساخت موشن گرافیک

آموزش ساخت انواع موشن گرافیک در فتوشاپ و افترافکت،نرم افزار و پلاگین و بهترین تیزر های موشن گرافیک

آموزش ساخت موشن گرافیک

آموزش ساخت انواع موشن گرافیک در فتوشاپ و افترافکت،نرم افزار و پلاگین و بهترین تیزر های موشن گرافیک

آموزش طراحی و ساخت موشن گرافیک با نرم افزار های حرفه ای, کانال تلگرام آموزش موشن گرافیک, معرفی انواع نرم افزار و پلاگین موشن گرافیک, آموزش ساخت تیزر موشن گرافیک, دوره و کلاس آموزش موشن گرافیک, چگونه موشن گرافیک بسازیم, آموزش موشن کرافیک در فتوشاپ

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بهترین طراحی UI/UX هفته از نظر موشن دیزاین


هرهفته بهترین ایده های طراحی و ساخت UI و UX از نظر موشن دیزاین رو براتون منتشر می کنیم
  • Motion Designer
  • ۰
  • ۰

دانلود پلاگین Saber برای افترافکت

دانلود پلاگین saber برای افترافکت


اگر مجموعه فیلم های جنگ ستارگان رو دیده باشین، در سکانس های اکشن از شمشیر های نورانی استفاده میکنند.که با پلاگین Saber امکانش درست کردن نور های لیزری در افترافکت فراهم شده.
برای دانلود پلاگین افترافکت Saber به ادامه مطلب مراجعه کنید.

  • Motion Designer
  • ۰
  • ۰

دانلود اسکریپ Long Shadow برای افترافکت


با این اسکریپ می توانید برای آیکون ها یا متن خود سایه های بلند طراحی کنید.درست کردن سایه های بلند برای متن در افترافکت با پلاگین لانگ شادو Long Shadow

دریافت-Download
عنوان: دانلود اسکریپت Long Shadow برای افترافکت
حجم: 470 کیلوبایتKB
  • Motion Designer
  • ۰
  • ۰

چه زمانی با دوربین در حالت Manual عکاسی کنیم؟

در این مطلب لنزک می‌آموزید که چگونه با استفاده از حالت دستی (Manual Mode یا M) دوربین کنترل کاملی بر عکاسی داشته باشید.

اکثر عکاسان مبتدی با حالت دستی دوربینشان نا آشنا هستند. ولی نوردهی دستی آنچنان هم پیچیده نیست. این حالت نیز مانند حالت خودکار از دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو استفاده می‌کند با این تفاوت که شما باید تنظیمات را خودتان وارد نمایید.

اگر از مد تقدم دیافراگم (Aperture Priority یا Av) یا مد تقدم شاتر (Shutter Priority یا Tv) استفاده کرده باشید، کار کردن با مد دستی خیلی راحت‌تر خواهد بود. در این مدهای نیمه خودکار شما باید به طور دستی دیافراگم و یا سرعت شاتر را تنظیم کنید و دوربین باقی پارامتر‌های نوردهی را به صورت خودکار تنظیم می‌نماید.

مدهای خودکار نوردهی در بسیاری موارد عکس‌های بسیار خوبی را ثبت می‌کنند، پس استفاده از مد دستی چه فایده‌ای دارد؟ پاسخ مشخص است. «بسیاری موارد» به معنای «همه‌ی موارد» نیست. در وضعیت‌های که نور شدید است، سیستم نورسنجی و مدهای نیمه اتوماتیک عملکرد صحیحی نشان نمی‌دهند.

صحنه‌های بیش از حد روشن (مثل منظره‌ای برفی) ممکن است باعث شوند دوربین نوردهی را کاهش دهد و از این رو برف‌ها خاکستری به نظر برسند.

این موضوع در عکاسی از صحنه‌های بسیار تاریک نیز صادق است و ممکن است دوربین تصویر را بیش از حد روشن کند و عکس مبهم و بدون کنتراست به نظر برسد.



برای حل این مشکل می‌توان از جبران نوردهی استفاده کرد ولی تنظیم نوردهی در حالت دستی مزایای خاص خودش را دارد. حالت دستی نوردهی را قفل می‌کند. به عبارت دیگر مستقل از منظره‌ای که در مقابل لنزتان قرار گرفته، سرعت شاتر و دیافراگم تغییری نخواهد کرد.

به این صورت دیگر نیازی به بررسی پی در پی هیستوگرام نخواهد بود و می‌توانید تمام تمرکزتان را به کادربندی عکس اختصاص دهید. همچنین در مواقعی که سوژه در حال حرکت به پس زمینه‌های مختلف می‌باشد، مثلا برای عکاسی از پرنده‌ای که در آسمانی آبی رو به پس زمینه‌ای جنگلی پرواز می‌کند، حالت دستی بسیار مناسب می‌باشد.

مدهای نوردهی خودکار سعی می‌کنند تا تغییرات رنگی پس زمینه را جبران نمایند. از اینرو در مثال ما، پرنده بیش از حد روشن و یا بیش از حد تیره خواهد شد. با عکاسی در حالت دستی نوردهی انجام گرفته بر سوژه ثابت می‌ماند.

به همین علت برای ساخت عکس‌های پاناروما شما باید دوربین را بر حالت دستی قرار دهید و عکس‌‌ها را ثبت کنید. اگر دوربین بر حالت نیمه خودکار باشد نوردهی عکس‌ها با یکدیگر همخوانی نخواهند داشت.

با قفل کردن نوردهی، ترکیب کردن عکس‌ها آسان‌تر می‌شود. اینها همگی شرایطی هستند که بهتر است برای ثابت نگه داشتن نوردهی از مد دستی استفاده نمایید.

دوربین فقط می تواند لنزش را در یک نقطه فوکوس کند، اما ناحیه ای از جلو و عقب این نقطه وجود دارد که همچنان شارپ و واضح دیده می شود. به این ناحیه عمق میدان (DOF) می گویند

برای استفاده از حالت دستی ابتدا باید اولویت بندی کنید. اگر اولویت‌ شما عمق میدان عکس است، ابتدا باید دیافراگم را تنظیم نمایید.

اگر قصد عکاسی از حرکات را دارید، ابتدا باید سرعت شاتر را تنظیم کرده و سپس دیافراگم را تنظیم نمایید.

چطور باید از صحت تنظیماتتان مطمئن شوید؟ برای اینکار باید از نشانگر نوردهی موجود در منظره یاب، Live View یا صفحه نمایش (LCD) استفاده کنید.

با تغییر دیافراگم و سرعت شاتر، نشانگر نوار نوردهی جلو و عقب می‌رود. زمانی که نشانگر روی خط وسط نوار قرار گرفت به آن معناست که نوردهی انتخاب شده با نوردهی توصیه شده توسط دوربین همخوانی دارد. اینکار بر اساس سوژه و الگوی نورسنجی دوربین انجام می‌گیرد. همانطور که می‌دانید نوردهی توصیه شده می‌تواند اشتباه باشد.

برای نوردهی بیشتر (با توجه به نورسنج) دیافراگم را باز کرده و یا اینکه سرعت شاتر پایین‌تری را انتخاب نمایید. به این صورت نشانگر به سمت علامت مثبت و انتهای نوار می‌رود.

برای کاهش نوردهی عکس همین عمل را انجام دهید. به این صورت شاخص به سمت علامت منفی و انتهای نوار می‌رود. تنظیم ایزو نیز به همین صورت خواهد بود.

با مد دستی کار کنید تا با قابلیت‌های عالی آن بیشتر آشنا شوید. با وجودی که در ابتدا سرعت شما را کم می‌کند ولی به تدریج به آن عادت می‌کنید و عکس‌های بسیار خوبی را ثبت خواهید کرد.

از آنجایی که نوردهی در حالت دستی به طور خودکار تنظیم نمی‌شود شما باید با توجه به تغییرات نور آن را تغییر دهید. هر از گاهی نوردهی را در هیستوگرام بررسی کنید.

نورسنجی

نوار مقیاس موجود در منظره یاب (عکس پایین) یا Live View راهنمایی تصویری از نوردهی را در اختیارتان می‌گذارد. اعداد موجود در آن نمایانگر مقدار نوردهی با «پله یا stop» می ‌‌باشند. نوردهی کاهش یافته در سمت چپ (-) و نوردهی افزایش یافته در سمت راست (+) قرار گرفته است.

در میانه آن خط صفر یا تون میانه نوردهی قرار گرفته است که توسط نورسنج دوربین بدست می‌آید. تمامی سیستم‌های نوردهی که بر اساس این تون میانه باشند قابل قبول هستند چون ترکیب تون‌های موجود در صحنه‌ها تقریبا معادل همین مقدار است.

به همین علت است که عکس‌های گرفته شده از برف‌، خاکستری به نظر می‌رسند. چون دوربین برای رسیدن به تون میانه روشنایی تصویر را می‌کاهد. عکس این موضوع نیز صادق است. اگر بخواهید از صحنه‌ی تاریکی عکس بگیرید، دوربین روشنایی را افزایش می‌دهد (افزایش نوردهی) تا به تون میانه نزدیک‌تر شود.

با تنظیم دیافراگم، ایزو و سرعت شاتر (یا هرسه آنها) می‌توانید نوردهی را بهبود بخشید. برای ثبت رنگ سفید برف‌ها باید دیافراگم بازتر و سرعت شاتر طولانی‌تری انتخاب نمایید.

همچنین می‌توانید سرعت شاتر و دیافراگم را ثابت گذاشته و ایزو را افزایش دهید. ایزوی بالاتر به معنای حساسیت بالاتر حسگر به نور است و از اینرو روشنایی صحنه برفی افزایش می‌یابد.

همچنین شما می‌توانید ایزو را بر حالت خودکار (Auto ISO) قرار دهید ولی این دیگر مد دستی نیست!

مشکلات نوردهی خودکار

دوربین‌های DSLR از قابلیت‌های هوشمند بسیاری برخوردار هستند و مدهای نوردهی خودکار و سیستم‌های نورسنجی موجود در آن‌ها نوردهی بسیار خوبی را برای شما فراهم می‌آورند.

البته این ویژگی مشکلاتی نیز دارد. در مد دستی با انجام نورسنجی بر سوژه و قفل کردن نوردهی مورد نظرتان، می‌توانید با خیال آسوده بر کادربندی عکستان تمرکز کنید.

تا زمانی که نوردهی صحنه ثابت بماند تیره‌تر شدن و یا روشن‌تر شدن پس زمینه و یا زوم کردن بر سوژه تغییری بر نوردهی عکستان ایجاد نمی‌کند.

ولی در مد‌های خودکار نوردهی همچون مد تقدم دیافراگم (Aperture Priority یا Av) و مد تقدم شاتر (Shutter Priority یا Tv) با تیره‌تر یا روشن‌تر شدن پس زمینه، دوربین عمل جبران نوردهی را انجام می دهد و نوردهی سوژه تغییر خواهد کرد. در اینجا قصد داریم تعدادی از مزیت‌های مد دستی را نشانتان دهیم.

ایزو ۶۴۰، دیافراگم f/5.6 و سرعت شاتر ۵۰/۱

بسته بودن کادر پس زمینه را کاهش می‌دهد. به این صورت تقدم دیافراگم و نورسنجی ماتریسی (Evaluative metering) نوردهی یکنواخت‌تری را برای تصویر فراهم می‌آورد.

ایزو ۶۴۰، دیافراگم f/5.6 و سرعت شاتر ۲۰/۱

دور شدن از سوژه پس زمینه‌ی بیشتری را در عکس پدید می‌آورد. به این صورت تقدم دیافراگم برای روشن کردن صحنه، نوردهی را افزایش می‌دهد. از اینرو سوژه بیش از اندازه روشن می‌شود.

ایزوی ۶۴۰، دیافراگم f/5.6 و سرعت شاتر ۵۰/۱

با قرار دادن دوربین بر مد دستی و اعمال تنظیمات صحیح، نوردهی بهتری خواهیم داشت.

تنظیم نوردهی در مد دستی

در اینجا آموزش گام به گام تنظیم نوردهی در مد دستی را نشانتان می‌دهیم.

۱

با مد program شروع می کنیم

بعد از قرار دادن دوربین در حالتp یا Program auto exposure، به آرامی دکمه‌ی شاتر را بفشارید تا نورسنجی انجام گیرد. دیافراگم و سرعت شاتر اعلام شده توسط دوربین را یادداشت کنید.


قرار دادن دوربین بر مد دستی

حالت دستی (Manual یا M) را انتخاب کرده و دیافراگم یادداشت شده را وارد نمایید. برای اینکار می‌توانید از صفحه‌‌‌ Quick Control یا کلید چرخان دوربین (mode dial) استفاده نمایید.


بررسی نوردهی

حال سرعت شاتر یادداشت شده را وارد کنید. به آرامی دکمه شاتر را بفشارید تا خط شاخص در زیر نشانگر وسط نوار مقیاس نوردهی قرار بگیرد

تنظیم کردن

حال می توانید برای افزایش یا کاهش نوردهی سرعت شاتر و دیافراگم را تغییر دهید. از نوار مقیاس نوردهی موجود در منظره یاب یا Live View به عنوان راهنما استفاده نمایید.

  • Motion Designer
  • ۰
  • ۰

دانلود افتر افکت Adobe After Effects CC 2018 v15.1.1.12

دانلود افتر افکت Adobe After Effects CC یکی از پیشرفته ترین نرم افزارهای میکس و مونتاژ فیلم در دنیا می باشد. این نرم افزار محصولی از شرکت مشهور Adobe است که در زمینه ساخت نرم افزارهای مالتی مدیا از شهرت جهانی برخوردار است. این برنامه به دلیل داشتن افکت های متنوع برای ساخت جلوه های ویژه بسیاری از فیلم های معروف دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع بیشترین کاربرد این نرم افزار طراحی جلوهای ویژه است به طوری که اگر یک فیلمساز در قسمتی از فیلم خود به جلوه های ویژه نیاز داشته باشد قطعآ یکی از گزینه های او استفاده از این نرم افزار خواهد بود.

از ویژگی های بارز نسخه اکتبر ۲۰۱۷ دانلود افتر افکت که تحت ورژن After Effects CC 2018 v15 منتشر شده است می توان به انیمیشن های داده-محور، جلوه های کاملا تاثیرگذار، عنوان گذاری و گرافیک های ویدیویی بسیار حرفه ای، ادیتور واقعیت مجازی VR، استخراج Cubemap، ایجاد محیط های واقعیت مجازی، مبدل واقعیت مجازی، کره ی چرخان برای واقعیت مجازی، تبدیل فضای کروی واقعیت مجازی به صفحه تخت، گزینه فونت کاملا جدید، صفحه نمایش شروع نرم افزار که کاملا کاربردی بوده و می تواند کمک بسیاری به شما کند و … اشاره نمود.


همان طور که اشاره شد دانلود افتر افکت Adobe After Effects دارای افکت های متنوعی است. در واقع تنوع موضوعی افکت های این برنامه بی شمار است چرا که شما در هر زمینه ای که به افکت نیاز داشته باشید، این برنامه در آن زمینه لیستی از افکت های مختلف را در اختیار شما قرار می دهد. از کاربردهای دیگر این نرم افزار علاوه بر پروژه های فیلمسازی، میتوان به ساخت بازی های رایانه ای و همچنین ساخت انیمیشن های ۳ بعدی اشاره کرد که در این زمینه نیز این برنامه از ابزارهای بسیار خوبی برخوردار می باشد.

جدید ترین نسخه دانلود افتر افکت دستخوش تغییرات بسیار زیادی بوده که شامل بهبود عملکرد ابزارهای ویرایش و تدوین فیلم, اضافه شدن افکت های جدید و با کیفیت بسیار عالی, ابزارهای جدید ساخت بازی ها و انیمیشن های سه بعدی, سازگاری بهتر برنامه با سایر نرم افزاهای شرکت ادوب, اضافه شدن منوهای آماده جدید برای فیلم های با کیفیت DVD, افزایش و بهبود کیفیت افکت ها و فیلترها, اضافه شدن ابزارهای ویرایش جدید و … می باشد. کار با این نرم افزار برخلاف نرم افزارهای مشابه چندان پیچیده نیست زیرا ابزارها به شکلی ساده در اختیار کاربر قرار دارد به طوری که اگر شما برای اولین بار بخواهید با این برنامه کار کنید اصلآ در پیدا کردن ابزارهای مورد نظرتان دچار مشکل نمی شوید.

در بخش ویرایش فیلم و کلیپ های ویدویی نیز این نرم افزار از ابزارهای حرفه ای برخوردار است به طوری که شما به راحتی می توانید برای تدوین و مونتاژ یک فیلم از این نرم افزار استفاده کنید. لازم به ذکر است که ابزارهای ویرایش این نرم افزار تا حدی شبیه ابزارهای نرم افزار پریمر هستند که یکی دیگر محصولات شرکت ادوب در زمینه فیلمسازی می باشد. یکی دیگر از ویژگی هایی که در نسخه جدید این برنامه به چشم می خورد افزیش سرعت نصب و همچنین افزایش سرعت در محیط آن است به طوری که در مقایسه با نسخه های قدیمی سرعت کار در محیط برنامه چند برابر شده است.

سیستم مورد نیاز
Intel® Core™2 Duo or AMD Phenom® II processor; 64-bit support required
Microsoft® Windows® 7 with Service Pack 1 (64 bit)
4GB of RAM (8GB recommended)
3GB of available hard-disk space; additional free space required during installation (cannot install on removable flash-based storage devices)
Additional disk space for disk cache; 10GB recommended
1280×900 display
OpenGL 2.0-capable system
DVD-ROM drive for installation from DVD media, if applicable
QuickTime 7.6.6 software required for QuickTime features
Optional: Adobe-certified GPU card for GPU-accelerated ray-traced 3D renderer; see the latest list of supported cards

راهنمای نصب

1) ابتدا مطمئن شوید آنتی ویروس شما به طور کامل غیرفعال می باشد تا فایل فعال ساز را حذف نکند. سپس به اکسترکت نرم افزار بپردازید.

2) بر روی فایل اجرایی Set-up.exe درون پوشه Install کلیک کنید تا نصب نرم افزار آغاز شود. پس از اتمام نصب، حتما اینترنت خود را قطع کنید تا فرایند فعال سازی به مشکل برخورد نکند.

3) وارد پوشه ACTIVATORS شوید و با یکی از فعال سازها، نرم افزار را فعال کنید. فعال ساز پیشنهادی ما AMT.Emulator.v0.9 می باشد. فعال ساز را به صورت Run as Administrator اجرا کنید. نرم افزار مورد نظر خود را از لیست بازشو انتخاب کنید و بر روی گزینه Install کلیک کنید.

4) به شما اخطار داده می شود که فایل پیدا نشد. پس بایستی آن را به صورت دستی انتخاب کنید. برای این امر، به محل نصب نرم افزار یعنی پوشه

C:/Program Files/Adobe/Adobe After Effects CC 2018/Support Files

 

مراجعه کنید و فایل amtlib.dll را انتخاب کرده و Open را بزنید تا نرم افزار فعال شود.

5) پس از اتمام فعال سازی، نرم افزار را اجرا کرده و از آن لذت ببرید.

===================

نکته اول! دقت کنید که shortcut برای شما روی دسکتاپ ایجاد نمی شود و بایستی از محل نصب نرم افزار، آن را اجرا کنید. بدین منظور، به آدرس C:/Program Files/Adobe/Adobe Photoshop CC 2017 رفته و فایل اجرایی Photoshop.exe را اجرا کنید. هم چنین می توانید با راست کلیک بر روی این فایل اجرایی و انتخاب گزینه Send To -> Desktop شورتکات این نرم افزار را روی دسکتاپ خود ایجاد کنید.

 

نکته دوم! داشتن پیش نیاز Visual C++ 2017 الزامی می باشد. برای دانلود این پیش نیاز لطفا اینجا را کلیک کنید.


.....................................


رمز فایل ها : www.downloadha.com
  • Motion Designer
  • ۱
  • ۰

نرم افزار ادوبی افتر افکت ، یک برنامه‌ی دیداری سازی است و برای ایجاد تصاویر متحرک و انیمیشن‌گونه، جلوه‌های ویژه در فیلم ها، و غیره کاربرد دارد. البته نرم افزار افتر افکت کاربرد های دیگری – مثلاً ویرایش کردن صوت ها و غیره – نیز دارد.

چگونه با نرم افزار افتر افکت کار خود را آغاز کنید؟

مطالبی که در مورد نرم افزار ادوبی افتر افکت در این قسمت بیان می‌شود، بر طبق ورژن CS4 این نرم افزار می‌باشد؛ اما تفاوت چندانی با سایر ورژن های این نرم افزار ندارد و اکثر مواردی که گفته می‌شود، در تمامی ورژن های این نرم افزار یکسان است. با خواندن این بخش، شما با چند ویژگی اولیه‌ی این نرم افزار آشنا خواهید شد و می‌توانید برای شروع، از آن ها استفاده کنید.

معرفی اولیه‌ی نرم افزار ادوبی افتر افکت (Adobe after effets)

قبل از اینکه به بررسی این موارد بپردازیم، ابتدا باید این نرم افزار را نصب کنید. در ادامه به معرفی نوار منو، نوار ابزار، فراخوانی فایل‌های مورد نیاز برای انجام پروژه، ایجاد طرح اولیه و افزودن فیلم به فضای کاری نرم افزار ادوبی افتر افکت می‌پردازیم.


  • Motion Designer