لوگو، برند شما نیست. هویتتان هم نیست. طراحی لوگو، طراحی هویت و
برندسازی هر کدام وظیفهای بر عهده دارند که همگی در کنار هم تصویری از
تجارت یا محصول را در ذهن شکل میدهند.
اخیراً مباحثی در اینترنت درمورد این موضوع درگرفته، دربارهی این که لوگو
برند شما نیست. درست است، اما من به مطلبی دربارهی تفاوت روشن «برند، هویت
و لوگو» برنخوردهام. با این مطلب امیدوارم این مشکل را بر طرف کنم.
برند چیست؟ تأثیر عاطفی سازمانی که به عنوان یک کل واحد درک میشود.
هویت
چیست؟ جنبههای تصویری که بخشی از کل برند را تشکیل میدهد.
لوگو چیست؟
آنچه که از طریق نشانه یا آیکون، تجارتی را به سادهترین شکل میشناساند.
برای توضیح بیشتر بیایید با مورد اول، یعنی «برند» شروع کنیم.
تصویر برداری مرور زمان یا Time Lapseیکی از روشهای نمایش تغییرات محیطی ، طبیعت ، زندگی و مردم ، اشیا ، موضوعات صعنتی خدماتی یا عمرانی در حال حرکت و ... در طول زمان است. در این روش پس از عکاسی منظم و ممتد از یک سوژه ، تصاویر با دور تند نمایش داده میشوند. فیلم مرور زمان یا تایم لپس Time Lapse در حقیقت مجموعه ای از صدها و هزاران فریم یا عکس یا قطعاتی از فیلم است که در طول ساعتها روزها یا سالها تهیه شده و با سرعت زیاد نمایش داده میشود.
باز شدن و رویش گیاهان و یا حرکت سریع ابرها ، اشیا و مردم و همچنین چرخش ستارگان ، ماه و سیارات در فیلم های نجومی نمونه هایی از فیلم های گذر زمان هستند. کاربردهای بسیار زیادی برای عکاسی مرور زمان وجود دارد. در فعالیت های هنری و سینمایی و تولید فیلم های متحرک ، آموزش برخی علوم و تکنیک ها ، فعالیت های صنعتی ، و عکاسی نجومی میتوان از این تکنیک استفاده کرد.
تاریخچه
تصویر برداری تایم لپس تاریخچه ای طولانی دارد استفاده از این تکنیک به اولین سالهای تولد صنعت عکاسی باز میگردد. از اواخر دهه 1870 میلادی این روش برای یک مسابقه اسب سواری و شرط بندی ابداع شد. هدف از کار تعیین دقیق حرکت اسب ها در زمانی که به خط پایان میرسیدند و تعیین برنده واقعی بود. استفاده از این روش یک دهه بعد متحول شد و بسیاری از موضوعات انسانی طبیعت و صنعت را در برگرفت. در اواخر این قرن بود که مراحل رشد یک گل لاله به وسیله تکنیک عکاسی مرور زمان در پشت سر هم قرار گرفتن تعداد زیادی عکس نمایان شد.
در این پست قصد داریم آموزش فیلمبرداری در عروسی را آموزش دهیم، آموزش فیلمبرداری در عروسی لازمه یاد گرفتن پیش زمینه هایی در صدا و تصویر است، همیشه در هرکاری، یک اولین بار وجود دارد، اگر تا بحال از یک مراسم عروسی تصویربرداری کرده باشید، با چیزهای زیادی مواجه شدهاید که برای “اولین” بار اتفاق میفتد. مثلا اولین رقص عروس و داماد با یکدیگر، اولین نگاهها، اولین برش کیک آندو در جشن عروسی و اولینهای بسیار دیگر. برای فیلمبرداری از این لحظههای خاطره ساز، شما دوربین خود را در چه شرایطی قرار میدهید؟ آیا برای ثبت هر صحنه به نورپردازی نیاز است؟ سوژههای عکس و فیلم خود را چگونه راهنمایی و اداره میکنید؟ برای اینکه هنگام “بله” گفتن عروس، همه چیز سرجای خود باشد و بتوانید تمام لحظهها و کلمات را به درستی ثبت کنید، چگونه وضعیت را مدیریت میکنید؟ در این مقاله موضوعاتی چون تجهیزات مورد نیاز برای فیلمبرداری، سوژههایی که برای فیلمبرداری در اولویت قرار دارند، و انتظارات عروس و داماد و خانوادهی آنها را از فیلمبردار را مورد بحث قرار میدهیم.
عملکرد ضبط تصاویر ویدئویی توسط دوربینهای عکاسی، ممکن است یکی از مواردی باشد که زیاد با آن سر و کار نداشته اید. دوربینهای DSLR به صورت اختصاصی برای فیلمبرداری ساخته نشدهاند ولی آیا میدانستید که برخی از فیلمهای سینمایی با بودجه گزاف، مانند انتقام جویان (The Avengers)، دارای سکانسهایی هستند که توسط دوربینهای DSLR فیلمبرداری شدهاند؟! در واقع، قسمتهایی از این فیلم توسط دوربینهای دیجیتال Canon EOS 5D Mark II و Canon EOS 7D فیلمبرداری شده است و طبیعتا این الگو میتواند برای بسیاری از ویدئوهایی که قصد تهیه آن را دارید استفاده شود.در این مقاله میتوانید راهنمای فیلمبرداری با دوربینهای SLR دیجیتال را مشاهده کنید.
در این مطلب قصد آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی با افترافکت را داریم، و حرف اول و آخر (تا حدودی)،مهمترین نرم افزار به عنوان یک موشن گرافیست افترافکت After Effects است. قطعا شما میتونید برای متحرک سازی طرح هاتون از نرم افزار های دیگه ای هم استفاده کنید،درحالی که هیچ برنامه واحد و چند منظوره ای مثل افترافکت After Effects برای متحرک سازی طرح های موشن گرافیک وجود ندارد.
شاید عکاسی در شب کمی سخت به نظر برسد اما با رعایت برخی نکات میتوانید عکسهای بی نظیری از ماه، آتش بازی، پرترههای زیبا و چراغهای ماشینهای در حال حرکت بگیرید. عکاسی در شب به دلیل وجود نور کم کمی چالشبرانگیز است، همین نور کم باعث میشود که نتیجهی کار و عکسهای گرفته شده دارای نویز زیادی باشند. با استفاده از برخی تنظیمات و تجهیزات مناسب میتوانید عکسهای فوقالعادهای در شب بیاندازید. این مقاله یک راهنمای عکاسی برای مبتدیانی است که دوست دارند عکسهای زیبا و بینقصی از مناظر شبانه، چراغهای خیابان، مراسم آتشبازی و ماه بیاندازند.
برای به کار بستن این تکنیک به لنز زوم ۳۰۰ میلیمتر نیاز خواهیدداشت. دوربین SLR خود را روی یک سهپایه و در جای مسطحی قرار دهید. این تنظیمات دستی را در دوربینتان اعمال کنید: ISO ۱۰۰ ، دریچهی دیافراگم f/۹ ، میزان نوردهی -۵ یا کمتر و مقدار وایت بالانس را در حالت اتوماتیک قرار دهید. حالت self-timer ده ثانیه ای را انتخاب کنید. بدون سهپایه، عکاسی نکنید چرا که ممکن است عکستان در نهایت تار شود. تا حد ممکن، کوچکنمایی کنید. عکاسی را ابتدا با فوکوس خودکار شروع کنید سپس فوکوس دستی را هم امتحان کنید. میتوانید تنظیمات حداکثر فاصلهی کانونی را نیز امتحان کنید. چند عکس بیاندازید و سپس نتیجهی کارتان را مقایسه کنید؛ با این تنظیمات و به کار بستن این تکنیک، قطعاً نتیجهی مطلوبی خواهید گرفت و از نتیجهی کار راضی خواهید بود.